dilluns, 10 d’abril del 2023

DOS POEMES RECITATS

Ovidi Montllor recitava els versos dels nostres poetes amb una força extraordinària. Un dels poemes que més m'agrada de Salvat-Papasseit és el que porta per títol "Res no és mesquí", i gràcies a l'Ovidi el podem escoltar tan ben recitat que resulta una experiència inoblidable. Vaig tindre la sort d'assistir a un recital del cantant alcoià l'any 1975 a Carcaixent, acompanyat del seu inseparable Toti Soler. En aquell concert, recorde que va interpretar "Els amants", de Vicent Andrés Estellés, i jo, que tenia llavors 16 anys, vaig restar tan impressionat que mai he deixat d'admirar la poesia d'aquest gran poeta. Va ser tot un descobriment, pel qual sempre estaré agraït a l'Ovidi.
Federico García Lorca és un dels poetes més universals. L'any 1986 es va editar un disc, en el qual diversos cantants de primera línia musicaven un poema seu i l'interpretaven. Recorde que em va colpir la versió que feia de "Grito hacia Roma" el cantant italià Angelo Branduardi. Tot seguit us oferisc aquesta versió cantada del poema, junt a una altra merament recitada per Alfredo Alcón.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada